مجله زندگی

6 ماده غذایی پروبیوتیک فوق العاده سالم که باید در رژیم غذایی باشند

6 ماده غذایی پروبیوتیک فوق العاده سالم که باید در رژیم غذایی باشند

پروبیوتیک‌ها میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که مزایای بسیار زیادی برای بدن به همراه دارند. این مواد باکتری‌های مفیدی هستند

6 ماده غذایی پروبیوتیک فوق العاده سالم که باید در رژیم غذایی باشند

6 ماده غذایی پروبیوتیک فوق العاده سالم که باید در رژیم غذایی باشند

پروبیوتیک‌ها میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که مزایای بسیار زیادی برای بدن به همراه دارند. این مواد باکتری‌های مفیدی هستند که انواع منافع را برای مغز و بدن انسان به همراه دارند؛ منجر به بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شوند، افسردگی را کاهش می‌دهند و به سلامت بیشتر قلب کمک می‌کنند. بعضی تحقیقات هم نشان داده‌اند مصرف پروبیوتیک‌ها منجر به داشتن پوست زیباتری می‌شود. این مواد معمولا به صورت مکمل غذایی در دسترس افراد قرار دارند؛ اما مصرف آن‌ها در قالب مواد غذایی هم بسیار مفید است. در این مقاله ؟؟؟ ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار سالم هستند و به بدن شما برای عملکرد بهتر کمک می‌‎کنند.

ماست یکی از بهترین منابع دریافت پروبیوتیک است و می‌تواند نقش مهمی در سلامت افراد ایفا کند. ماست از شیری که تخمیر شده به دست می‌آید که حاوی باکتری‌های مفیدی مثل باکتری اسید لاکتیک و بیفیدو BifidoBacteria است.

کلم ترش

کلم ترش به لطف تخمیر با اسید لاکتیک یکی دیگر از خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک‌هاست و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به عنوان مخلفات در کنار غذا سرو می‌شود.

تمپه یکی از غذاهایی است که از تخمیر دانه سویا به دست می‌آید و دستور درست کردن آن روی گوگل به زبان فارسی موجود است.

خیار شور از دیگر مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌هاست که فرایند تخمیرش را در محلولی از آب و نمک شروع می‌کند و بعد به لطف باکتری اسید لاکتیک شروع به طعم دار شدن و ترش شدن می‌کنند. به همین دلیل هم خیار شور یکی از بهترین منابع سالم پروبیوتیک‌هاست و منجر به تقویت سیستم گوارش می‌شود.

کمبوجا

کمبوجا یکی دیگر از مواد حاوی پروبیوتیک‌هاست که به صورت نوشیدنی مصرف می‌شود. در این مطلب می‌توانید با این نوشیدنی و خواص آن بیشتر اشنا شوید.

نان یکی از بخش‌های مهم تغذیه مردم جهان است که نقشی مهم در سبد غذایی افراد ایفا می‌کند. در حالت عادی استفاده از نان سبوس دار یا نان تمام غله نسبت به نان تهیه شده از آرد سفید، برای سلامت بدن مفیدتر است؛ اما وقتی پای پروبیوتیک‌ها وسط می‌آید، بهترین کار استفاده از نان خمیر ترش است؛ چون فقط این نان حاوی پروبیوتیک‌های مفید برای دستگاه گوارش است. بنابراین این بار که قصد داشتید برای خودتان ساندویچ درست کنید، علاوه بر قرار دادن سبزیجات ساده در کنار گروه غذایی پروتئین‌ها، با استفاده از نان خمیر ترش، پروبیوتیک‌ها را هم به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

نکات ضروری برای نگهداری از لوازم خانه

راهنمای کامل خرید صندل تابستانی

استفاده از بام سبز و دیوار سبز در طراحی ویلا چه تاثیری بر رطوبت و دمای محیط می…

برندهای موفق ایرانی در جهان

طراحی پارچه چیست؟

از کجا هتل داریوش کیش رزرو کنیم؟

چگونه لباس زیر زنانه مناسب انتخاب کنیم؟

جراح چاقی

ایده های جذاب برگزاری مهمانی در منزل در سال ۲۰۲۱

سینک ظرفشویی بیمکث؛ الماسی در آشپزخانه شما!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

منبع

6 ماده غذایی پروبیوتیک فوق العاده سالم که باید در رژیم غذایی باشند
delbaraneh.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا